IKARUS      AUTOBUSY


HISTORIE III.  1984 - 2006



1984 - vyroben jubilejní 200 000. autobus

1984 - představena koncepce a první prototypy zcela nové řady 300 a 400
Ikarus 380 NE
                                        
Ikarus 380 NE
Ikarus 410 NE Ikarus 410 NE


Obrovský důraz je kladen na kvalitu autobusů, každý vůz prochází testem těsnosti střechy, pomocí speciální vysoce vzlínavé fialové pěny se kontroluje kvalita svarů.

Test těsnosti

Jako jediný výrobce autobusů v rámci "východního bloku", provádí firma Ikarus test stability vozů a též test na převrácení autobusu, které vycházejí z doporučení ECE 66.

Test stability



1985 - nabíhá výroba prvních modelů řady 300 a 400
Ikarus 385
                                      
Ikarus 385
Ikarus 415 Ikarus 415
Ikarus 435 Ikarus 435


1989 - postupně vznikají další modely řady 300
Ikarus 365
                                        
Ikarus 365
Ikarus 386 Ikarus 386
Ikarus 396 Ikarus 396
Ikarus 315 Ikarus 315


1991 - zahájena postupná privatizace firmy

1993 - řada 400 prochází modernizací a na trh přicházejí nové koncepce
Ikarus 415

- dodáván v městském, příměstském a meziměstském provedení,
motory Rába, M.A.N., DAF, Detroit Diesel, Mercedes, Scania, Liaz
                                        
Ikarus 415
Ikarus 435

- dodáván v městském, příměstském a meziměstském provedení,
motory Rába, M.A.N., DAF, Detroit Diesel, Mercedes, Scania, Liaz

Ikarus 435
Ikarus 411

-1993 - firma Ikarus přichází jako první z bývalého východního bloku s vlastním nízkopodlažním vozidlem
Ikarus 411
Ikarus 405

- městský midibus s nízkou podlahou, dodáván s motory Perkins a Mercedes
Ikarus 405
Ikarus 417

- 1994 článková varianta nízkopodlažního vozu (100% nízkopodlažní provedení, které dodnes ještě mnozí výrobci  nenabídli), v nabídce motory Cummins, M.A.N., Mercedes
Ikarus 417
Ikarus 415 T

- provedení trolejbus s výzbrojí Kiepe nebo Ganz
Ikarus 415 T
Ikarus 435 T

- provedení trolejbus s výzbrojí Kiepe nebo Ganz
Ikarus 435 T
Ikarus 435 TD

- 1993 provedení jako DUO bus, elektrická výzbroj AEG, diesel motor M.A.N  2866 LUH
Ikarus 435 TD
Ikarus 412

- 1995 nízkopodlažní autobus 12m, dodáván v městském (100% nízkopodlažní) a  příměstském provedení (přední část nízkopodlažní),              
v nabídce motory Cummins, M.A.N., Mercedes
Ikarus 412
Ikarus 412 T

- nízkopodlažní trolejbus 12m, dodáván s výzbrojí Kiepe nebo Ganz
Ikarus 412 T



1993 - nové modely řady 300
Ikarus 350
                                        
Ikarus 350
Ikarus 395 Ikarus 395
Ikarus 397

- dvoupodlažní luxusní turistický autokar, ve spodní části salonní úprava
Ikarus 397
Ikarus 398 Ikarus 398
Ikarus 256 ALFA
Ikarus 256 ALFA


1998 - zahájena výroba nové řady Classic a modernizována řada 400
Ikarus Classic 56
                                        
Ikarus C56
Ikarus 417 Ikarus 417
Ikarus 415 Ikarus 415
Ikarus 435 Ikarus 435
Ikarus 489

- levostranné provedení
Ikarus 489
Ikarus Classic 80
Ikarus C 80
Ikarus Classic 83 Ikarus C 83
Ikarus Classic 83.30G 

- vozidlo je poháněno CNG
Ikarus C83.30G


1998 - firmu ovládá nový majitel - holding Irisbus (Renault, Iveco)

2002 - vyrobeny poslední vozy řady 200 a tím se po 35-ti letech ukončila výroba vůbec nejúspěšnějších autobusů na světě

2003 - poprvé v celé historii, neuspěla firma Ikarus ve výběrovém řízení na dodávku 100 nových městských autobusů do BKV, díky rozhodnutí vedení Irisbusu nabízet pouze holdingové autobusy Agora Citybus namísto řady 400.
M
ajitel firmy - holding Irisbus po chybných manažerských krocích uzavírá v srpnu výrobní závod Ikarusbus v Székesfehérváru a tím ukončuje výrobu autobusů značky Ikarus. Firma se už dále zabývá jenom výrobou náhradních dílů.

2006 - maďarský podnikatel Gábor Széles kupuje výrobní závod  Ikarusbus v Székesfehérváru. Velké úsilí je věnováno na znovuobnovení výroby autobusů Ikarus.


NÁVRAT

 
 ©  JiMi Ikarusbus  2006