IKARUS      AUTOBUSY


Zajímavosti 



Víte, že ...


Ikarus 293
























... v nabídce firmy Ikarus byl i tento velkokapacitní dvoučlánkový autobus typu 293. Provozován byl v Budapešti a poté v Teheránu. Pohon zajišťoval ležatý přeplňovaný motor M.A.N. s automatickou převodovkou VOITH umístěné mezi 1. a 2. nápravou. 3.náprava byla tuhá - vlečená, 4. náprava říditelná - vlečená. Spojení 1. a 2. článku bylo opatřeno horizontální hydraulickou stabilizací.






Víte, že ....


Ikarus 300 z roku 1984































.....  řada autobusů Ikarus 300 byla veřejnosti představena již v roce 1984. Tato řada se stala velmi rychle úspěšnou díky novému modernímu designu a zcela nových, dosud nepoužívaných prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. U těchto autobusů byly prováděny testy stability a testy na převrácení, což bylo v té době pouze doporučení předpisů EHK. Rovněž větší využití moderních  materiálů jako jsou plasty a nerezová ocel znamenalo zvýšení životnosti těchto vozů.                


 

Víte, že ....

Bezbarierový Ikarus 286





































.....  autobusy řady 200 byly taktéž vybavovány hydraulickým výtahem (BODE) pro tělesně postižené cestující. Autobusy Ikarus tak byly koncem 70. let jako jedny z prvních provozovány v bezbariérovém provedení v běžném pravidelném provozu. Zde článková varianta 286 provozovaná v USA.




Víte, že ....

Ikarus 385

.....  autobusy řady 300 se staly nejdynamičtěji vyvíjenými vozy z celé nabídky firmy Ikarus. Zákazník si může zvolit nejenom nejvhodnější uspořádání karoserie včetně různého vybavení a barevného sladění, ale i použitý podvozek s nápravami a motorem. Na celém světě se tak můžete setkat s dálkovými autobusy Ikarus v různých originálních provedeních vybavenými agregáty od firem Csepel, Rába, M.A.N., Mercedes, DAF, Scania, Saurer, Renault, Volvo, Cummins, Perkins, Detroit Diesel či  Liaz.                  



Víte, že ....

Ikarus 280 zapůjčený od BKV na zkoušky

.....  tento článkový Ikarus 280 vyrobený pro BKV (budapešťský dopravní podnik) byl zapůjčen výrobcem organizaci ÚSMD za účelem testování  a schválení technické způsobilosti (homologace) v ČSSR. V zápětí následovaly první dodávky těchto vozů ve specifických úpravách pro naší republiku pod typovým označením 280.08 (městské provedení) a 280.10 (meziměstské provedení). Dodávky byly realizovány prostřednictvím PZO Motokov. Mezi prvními zákazníky patřily ČSAD KNV Praha a ČSAD Tábor.                                

NÁVRAT

 
 ©  JiMi Ikarusbus  2006